Regular Self Maintenance

Workshop

1. Smarowanie i serwis komponentów rowerowych


Aby utrzymać swój rower w jak najlepszej kondycji, konieczne jest dokonywanie regularnych przeglądów i smarowania poszczególnych komponentów rowerowych. Poniższa tabela podaje wskazówki, jak często i w jaki sposób należy dokonywać przeglądu poszczególnych części roweru. UWAGA – osoby, które nie znają się na serwisowaniu roweru, powinny udać się do dobrego sklepu rowerowego, gdzie otrzymają pomoc doświadczonych mechaników.

Czestotliwość

Komponent

Typ smarowania

Jak smarować

Co tydzień

Łancuch
Kółka przerzutki
Przerzutka
Dzwignie hamulcowe

Oliwka lub lekki olej
Oliwka lub lekki olej
Lekki olej
Lekki olej

Szczotka lub lub podajnik kroplowy
Szczotka lub lub podajnik kroplowy
2 krople oleju
2 krople oleju

Co miesiąc

Szczęki hamulcowe

Lekki olej

2 krople oleju

Raz na pół roku

Wolnobieg
Wejscia pancerzy hamulca
Manetka biegow

Lekki Olej
Smar litowy
Smar litowy

2 krople oleju
Smarować po zewnatrz
Rozmontować

Raz na rok

Pedały
Linki hamulcowe
łozyska piasty
Stery

Smar litowy
Smar litowy
Smar litowy
Smar litowy

Rozmontować
Rozmontować
Rozmontować
Rozmontować

UWAGI: Prosimy traktować powyższą tabelę jako wskazówkę dotyczącą częstotliwości przeglądu, natomiast w sytuacji, gdy rower nie był używany, bądź nie jeździł w trudnych warunkach atmosferycznych, przegląd roweru nie musi być tak częsty, jak podaje tabela.
Prosimy o nie używanie smarów w sprayu (np. WD40), ponieważ smary tego typu powodują wymywanie powierzchni smarujących.


UWAGI ODNOŚNIE SYSTEMU ELEKTRYCZNEGO:
Nasz układ napędowy jest bezobsługowy i nie należy go otwierać lub smarować. Cały układ elektryczny nie podlega żadnym przeglądom technicznym. Jeżeli masz jakikolwiek problem ze swoim napędem elektrycznym, prosimy o skontaktowanie się ze swoim sprzedawcą, lub serwisem Oxygen pod adresem mailowym: service@oxygenbicycles.com

 

Akceptujesz pliki Cookies?
Provided by OpenGlobal